ביידן: "נקים מזח זמני בעזה לסיוע הומניטרי"

    אתר קול חי 2 Comment on ביידן: "נקים מזח זמני בעזה לסיוע הומניטרי"

    נשיא ארה"ב ביידן בנאום "מצב האומה" השנתי: "הנחתי את צבא ארה״ב להקים מזח זמני בחוף רצועת עזה. נביא משלוחים גדולים של מזון, אוהלים ותרופות. ישראל חייבת לאפשר יותר סיוע הומניטרי לעזה. אני מתחייב למשפחות שלא ננוח עד שנחזיר את יקיריהן"

    19:48
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון והרמטכ"ל החליטו: מינויים דרמטיים בצה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן התייחס הלילה (בין חמישי לשישי) למלחמה בישראל, בנאום "מצב האומה" השנתי. כשהתייחס לישראל, אמר שחמאס ״מתנהגים כפחדנים״ כשמסתתרים באוכלוסיה אזרחית. "נחזיר את החטופים הביתה ונקל על המצב ההומניטרי הבלתי נסבל ברצועת עזה", הבטיח ביידן.

    הוא הודיע: "הנחתי את צבא ארה״ב להקים מזח זמני בחוף רצועת עזה. נביא משלוחים גדולים של מזון, אוהלים ותרופות. ישראל חייבת לאפשר יותר סיוע הומניטרי לעזה. אני מתחייב למשפחות שלא ננוח עד שנחזיר את יקיריהן. אנחנו פועלים ללא הפסקה כדי להגיע להפסקת אש מיידית שתימשך לפחות שישה שבועות".

    גורם ישראלי מסר: ישראל מברכת ותומכת בהקמת מזח זמני כדי לאפשר הגברת הסיוע הומניטארי לתושבים בעזה. היוזמה נידונה בין שתי המדינות ותצא לפועל בתיאום בין הצדדים.

    במקביל להודעת הנשיא ביידן הלילה על הקמת הנמל הימי בעזה להכנסת סיוע הומניטרי – מזכיר ההגנה האמריקני אוסטין שוחח עם שר הביטחון גלנט, והדגיש את הצורך הקריטי להגדיל את הסיוע ההומניטרי בכל נקודות הסיוע האפשריות, ולהבטיח חלוקה בטוחה של הסיוע שנכנס לרצועה.

    בתוך כך, לפי דיווח לבנוני, המשא ומתן על עסקה נתקע לאחר שישראל והמתווכות נסוגו מן הסיכום על 3 שלבים, והתמקדו רק בשלב הראשון הכולל שחרור של 40 חטופים. לפי הדיווח, קודם יצטרכו לשוב לַמסמך שגובש בפסגת פריז הראשונה ובו סוכם על הפוגה שתוביל להפסקת אש וסיום המלחמה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ביידן – יש לי עצה יותר טובה בבילך ויתכן גם יותר זולה- פשוט תיקח אותם אליך, אל תחשוש ממנהרות ומאלימות…. הם לא חמאס אז אין לך מה לדאוג…. וגם הם לא ימותו מרעב באמריקה….